SİRTO VE LONGALARIN KABAK KEMANE EĞİTİMİNDE KULLANILABİLİRLİĞİ
ZEITSCHRIFT FÜR DIE WELT DER TÜRKEN
Makale Bilgileri
Makale Başlık | SİRTO VE LONGALARIN KABAK KEMANE EĞİTİMİNDE KULLANILABİLİRLİĞİ |
Makale Başlık İngilizce | SİRTO VE LONGALARIN KABAK KEMANE EĞİTİMİNDE KULLANILABİLİRLİĞİ |
Cilt / Sayı | Cilt: 12 / Sayı: 3 |
Yazar | Sefa Can MERDİVAN Mehmet AKPINAR |
Makale Dili | Türkçe |
DOI |
Özet Türkçe
Bu araştırmanın temel amacı; Geleneksel Türk Müziği beste formlarından olan Sirto ve Longaların Türk Halk Müziği yaylı çalgılarından olan Kabak Kemane ile seslendirilmesi ve böylece Kabak Kemane’nin icra açısından teknik boyutlarını geliştirerek Kabak Kemane eğitimine bir nebze de olsa katkı sağlamaktır. Araştırma amacı ve yöntemi bakımından tarama modelini esas alan betimsel bir çalışmadır ve bu çalışmada kullanılan eserler kaynak tarama yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Acemaşiran, Nikriz ve Sultan-i Yegâh makamlarından oluşan 2 sirto ve 2 longa olmak üzere toplam 4 eser oluşturmaktadır. Bu eserler üzerinde sağ el yay teknikleri (legato, detache, staccato) ve sol el çalma ve süsleme teknikleri (trill, çapma ve glissando ) ile parmak numaraları ve bazı icra dinamikleri açısından çalışmalar yapılmıştır. Yapılan bu çalışmalar alanında uzman olan bazı Kabak Kemane icracılarına gönderilmiş ve onlardan alınan görüşler doğrultusunda seçilen eserler üzerinde gerekli düzeltmeler yapılarak Kabak Kemane için bir Sirto ve Longalar dağarı oluşturulmuştur.
Özet İngilizce
Bu araştırmanın temel amacı; Geleneksel Türk Müziği beste formlarından olan Sirto ve Longaların Türk Halk Müziği yaylı çalgılarından olan Kabak Kemane ile seslendirilmesi ve böylece Kabak Kemane’nin icra açısından teknik boyutlarını geliştirerek Kabak Kemane eğitimine bir nebze de olsa katkı sağlamaktır. Araştırma amacı ve yöntemi bakımından tarama modelini esas alan betimsel bir çalışmadır ve bu çalışmada kullanılan eserler kaynak tarama yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Acemaşiran, Nikriz ve Sultan-i Yegâh makamlarından oluşan 2 sirto ve 2 longa olmak üzere toplam 4 eser oluşturmaktadır. Bu eserler üzerinde sağ el yay teknikleri (legato, detache, staccato) ve sol el çalma ve süsleme teknikleri (trill, çapma ve glissando ) ile parmak numaraları ve bazı icra dinamikleri açısından çalışmalar yapılmıştır. Yapılan bu çalışmalar alanında uzman olan bazı Kabak Kemane icracılarına gönderilmiş ve onlardan alınan görüşler doğrultusunda seçilen eserler üzerinde gerekli düzeltmeler yapılarak Kabak Kemane için bir Sirto ve Longalar dağarı oluşturulmuştur.
-->